Статыстыка |
Анлайн усяго: 1 Гасцей: 1 Карыстальнікаў: 0 |
|
Ў катэгорыі матэрыялаў: 191 Паказана матэрыялаў: 51-100 |
Старонкі: « 1 2 3 4 » |
Сартаваць па:
Даце ·
Назову ·
Рэйтынгу ·
Каментарам ·
Праглядам
Крупу засыпаць у цёплую ваду і паставіць у цёплае месца на суткі. Затым працадзіць і адціснуць, дадаць соль, цукар, варыць, памешваючы, да стану густога кісяля. |
Аўсяныя шматкі заліць невялікай колькасцю вады, пакласці хлебную скарынку і паставіць у цёплае месца. |
Спосаб падрыхтоўкі такой жа, як у папярэднім рэцэпце. Да гарачага кісяля дадаць нарэзанае кубікамі і абсмажанае на патэльні сала. Падаць з малаком або кіслым квасам. |
Аўсяную муку або размолаты геркулес выкладзіце ў рондаль, заліце цёплай вадой і добра размяшайце, каб не было камякоў. Дайце аўсянай масе набрыняць на працягу 6-8 гадзін (можна пакінуць на ноч), затым працярыце яе праз сіта, дадайце мёд, соль. |
Крупу засыпаць у цёплую ваду і паставіць у цёплае месца на суткі. Затым працадзіць і адціснуць, дадаць малако, соль, цукар, варыць, памешваючы, да стану густога кісяля. |
Геркулес або аўсяную муку заліць цёплай вадой і паставіць квасіцца у цёплае месца. |
2 поўных шклянкі геркулеса заліць 1-1,5 літрамі летняй кіпячонай вадой у 3-літровым шкляным слоіку або ў эмаляваным рондалі (пры закісанні аб'ем павялічыцца . |
Крупу "Геркулес" засыпаць у цёплую ваду і пакінуць у цеплым месцы на 12 гадзін. |
Аўсяныя шматкі заліць халоднай вадой і варыць 30-35 хвілін, затым працадзіць, астатак працерці скрозь мелкаячэйкавае сіта, усё змяшаць. |
Аўсяныя шматкі заліце малаком і пакіньце для набракання на 20 хвілін, затым працадзіце. |
Замачыце ў цёплай вадзе аўсяныя шматкі і пастаўце на суткі ў цёплае месца. |
Аўсяную муку заліць цёплай вадой і дбайна размяшаць, аставіць на ноч брыняць. Затым працадзіць праз сіта, дадаць мёд, пасаліць і варыць, памешваючы, да загусцення. |
Авёс сушаць, потым мелюць у жорнах, звычайна не прасейваюць. Увечары разводзяць у цёплай вадзе і кідаюць тры бярозавыя вугалькі. Ставяць на ноч у печ. |
Аўсяныя шматкі развесці халодным малаком. Калі крупы набракнуць, малако працадзіць праз сіта і паставіць на агонь. |
Аўсянку заліць цёплай вадой і на суткі пакінуць у цёплым месцы для набракання. |
Авёс заліце цёплай вадой і астаўце на суткі ў цёплым месцы. Затым працадзіце і адцісніце. |
Аўсяныя шматкі заліць халоднай вадой і варыць 30-35 хвілін, затым працадзіць, астатак працерці скрозь мелкаячэйкавае сіта, усё змяшаць. |
У пяцілітровы слоік насыпаць пакет аўсяных шматкоў (400-500 г), дадаць 5-7 ст.л. прамытых аўсяных круп, кавалачак свежага жытняга хлеба. |
Можна некалькі змяніць рэцэпт падрыхтоўкі аўсянага кісяля. Узяць 0,6-0,7 кг звычайнага аўса, добра прамыць цёплай вадой 2-3 разу, затым заліць цёплай кіпячонай вадой на ўзровень ледзь вышэй узроўня аўса і паставіць у цёплае месца на 6-8 гадзін (можна на ноч). |
Закіпяціць вады (каля літра), асобна змяшаць 1,5-2 шклянкі асновы (густая белая маса пасля закваскі) і 2 шклянкі квасу (гэта тая вадкасць, якая апынулася зверху пасля адстойвання), а хтосьці захоча дадаць фруктова-ягаднага соку? |
4 шклянкі таўчоных аўсяных круп заліць 8 шклянкамі вады і паставіць у цеплае месца на дзень. Намочаныя крупы да вечара разбухнуць, працадзіць праз сіта. |
Традыцыйны аўсяны кісель: Аўсяныя крупы заліць халоднай вадой у суадносінах 1:1, дадаць дрожджаў на кончыку нажа або кавалак чэрствага жытняга хлеба. |
Аўсяную муку заліць цёплай вадой і дбайна размяшаць, аставіць на ноч брыняць. |
Авёс заліце цёплай вадой і астаўце на суткі ў цёплым месцы. Затым працадзіце і адцісніце. У атрыманую вадкасць дадайце соль, цукар і пракіпяціце, бесперапынна памешваючы, да загусцення. |
Усыпце ў 3-х літровы слоік 1,5 шклянкі цэльназернявай аўсянай мукі або крупы. Уліце 2 літра цёплай кіпячонай вады. Дадайце 50-70 г кефіру. |
Аўсяныя крупы або шматкі (геркулес) - грам 200 заліць цёплай вадой (дзесьці паўлітра) і настойваць гадзін 6-8 або пакінуць на ноч. Затым настой трэба працадзіць, а астатак адціснуць. Гэтую аперацыю паўтары 2-3 разы. |
Аўсяны кісель запавольвае працэсы старэння, з'яўляючыся своеасаблівым прыродным біястымулятарам. Ён падвышае жыццёвы тонус арганізма, умацоўвае імунітэт і спрыяе даўгалеццю. |
Сямейная перадкалядная вячэра. Абрадавая страва – звычайная ячная каша з алеем або мёдам. Лiчылася: якая куцця, такi будзе i ўраджай; якi дзень, такi будзе i год. |
Ячмень – адна са старажытных раслiн у нашым земляробстве. Як i любая збожжавая культура, ячмень ва ўсходнiх славян сiмвалiзаваў пладаноснасць i адраджэнне жыцця. |
Мы ўжо неаднаразова адзначалі, што фактычна кожны прадмет, які быў выкарыстаны ў абрадзе, атрымліваў статус рытуальнага атрыбута і пасля завяршэння абрадавых дзеянняў набываў у вачах людзей здольнасць спрыяць урадлівасці зямлі і паляпшэнню дабрабыту, перамагаць хваробы, прыварожваць каханага, засцерагаць чалавека ад дрэннага ўздзеяння зайздросных людзей. Напрыклад, адна справа — звычайная свечка, зусім іншую ступень стаўлення да яе мела “грамніца” або вянчальная свечка. |
Міфапаэтычны сімвал першакрыніцы жыцця і пладароддзя. Паводле старажытных паданняў, сусвет быў створаны з Я., пакладзенага казачнай птушкай Феніксам або вадаплаўнай птушкай (качкай). Сусветнае Я. апісваецца як залатое. |
ЯЕШНЯ - абрадавая страва, асабліва ў пастухоў. Абавязковай лічылася ў дзень св. Юр ‘я (св. Георгія). Звычайна яйкі i іншую ежу пастухам давалі гаспадары. |
У дзень братоў Макавеяў ці мядовага Спасу пяклі прэсныя і нішчымныя каржы, нашмароўвалі іх мёдам і пасыпалі макам. |
Чоснак, раслiна, якая дзякуючы свайму востраму смаку i рэзкаму паху выконвала ў народным побыце функцыю абярэга. |
22 ліпеня ягаднік. Чарніца чорная, а пшаніца белая, ды тая і другая жыватом кіруюць. Чарнічны адвар - Божы дарунак. Калі выдавалася гадзінка-другая, падхаплялі бабанькі і дзеўкі кошыкі і спяшаліся ў чарнічныя зараснікі па ягаду чарніцу. |
Раслiна, якая дзякуючы ўласцiваму ёй горкаму смаку служыла абярэгам у народным побыце (напрыклад, падчас вяселля, калi нявесце давалi пры ад’ездзе пад вянец, а то i на ўвесь абрад, галоўку Ц.). |
Верагодна, цукар лічыцца засцярогам у выглядзе яго падабенства з соллю. |
Раслiна, вядомая людзям яшчэ ад паганскiх часоў. У жыццi чалавека Х. i пiтво з яго адыгравалi такую важную ролю, як у паўднёвых народаў вiнаградная лаза, а ў iндаiранцаў святая сома/хаома (слав. chъmelь этымалагічна роднаснае гэтым апошнім словам). |
ХЛЕБ-СОЛЬ - спалучэнне хлеба і солі, характэрнае для іх захоўвання і выкарыстання ў побыце і ў абрадах; абагульненае найменне ежы; прывітанне, звернутае да ўдзельнікаў трапезы. |
Чацьвярговы хлеб ("чацьвярговы ржаны хлеб") - адмыслова выпечаны ці асвячоны хлеб ці прасфора, атрыбут імпрэзы Чыстага чацвярга, які надаваўся магічнымі ўласцівасцямі. Царква злучае адмысловую ролю хлеба ў гэты дзень з памяццю пра блаславенне збажыны Хрыстом на Таемнай вячэры, праз якое атрымаў пачатак абрад Еўхарыстыі (Прычашчэння). |
ХЛЕБ АБРАДАВЫ - рознага прызначэння і формы хлеб (каравай, калач у выглядзе кальца, булачкі, фігурнае печыва), выпекаемы у каляндарныя і сямейныя святы, а таксама ў аказіянальна- магічных мэтах. |
У традыцыйнай культуры беларусаў хлеб заўсёды быў сімвалам сямейнага дабрабыту, жыццёвага ладу, шчаслівай долі і росквіту самой сядзібы. Насенне жыта сімвалізавала бессмяротнасць. |
Найбольш сакралiзаваны вiд ежы, сiмвал дабрабыту, шчасця, дастатку. Як «Дар Божы» з’яўляецца ўвасабленнем чалавечай (калектыўнай i персанальнай) долi, карыстаецца асаблiвай пашанай i выклiкае амаль рэлiгiйнае стаўленне. |
Таму хто нарадзіўся 30 студзеня пяклі абрадавыя талакняныя калабкі. Саладзілі цеста. Прыказвалі, падаючы калабкі: "Жыць гладка, піць-есць сладка!" |
Сыта - адзін з паўсядзённых напояў. |
Адзiн з сакралiзаваных прадуктаў харчавання. Яшчэ ва «Уставе князя Яраслава о церковных судах»адзначалася: «Аще про девку сыр краян будет, за сыр гривну, а за срам еи 3 гривны, а что потеряно, а то еи заплатить, а митрополиту 6 гривен, а князь казнит». |
Суніцы – духмяны салодкі дарунак лесу. З надыходам хрысціянства на славянскія землі суніцы сталі сімвалам праведнасці, шчырасці, а добрыя справы, здзейсненыя чалавекам, часам звалі «пладамі», маючы на ўвазе менавіта суніцы. |
Кожнае новае свята суправаджалася асвячэннем чарговага абрадавага атрыбута, які перасцерагаў хаты, падворкаў, людзей, жывёлы ад уздзеяння негатыўных сіл прыроды |
Соль – даволі незвычайны прадукт у жыцці чалавека. Соллю зямлі ў народзе звалі рамеснікаў, сапраўдных знаўцаў сваёй справы, людзей, якія здзейснілі подзвіг і г.д. Акрамя таго, што соль надае ежы пэўны смак, яна з’яўляецца абавязковым атрыбутам шматлікіх сямейна-родавых абрадаў і святаў. Паўсюдна лічыцца, што нячыстая сіла баіцца солі. У народнай культуры славян соль таксама выконвала ролю надзейнага абярэга. |
Паўсюль лічылася, што нячыстая сіла баіцца солі. Яшчэ ў Старажытным Рыме немаўлятам клалі на вусны крупіцы солі, каб зберагчы іх ад небяспекі. У |
|